S/Y Roztocze jest to jacht Lubelskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego, który w tym roku będzie żeglował podczas swojego 53 sezonu. S/y Roztocze to pełnomorski, dwumasztowy jacht typu Antares, zbudowany przez Szczecińską Stocznię Jachtową. To prawdziwy wilk morski. W swojej historii jacht pływał z wiatrem i pod wiatr między innymi regularnie uczestnicząc w międzynarodowych regatach The Tall Ships Races i Operacji Żagiel, które cieszą się popularnością wśród tysięcy żeglarzy. Budowa jachtu rozpoczęła się w 1968 roku, a w pierwszy rejs wypłynął w 1969 r. pod wodzą kpt. Ziemowita Barańskiego, który został Ojcem Chrzestnym Roztocza. Jacht zwiedził wiele pięknych miejsc na całym świecie, między innymi Islandię, koło podbiegunowe, Norwegię, Wyspy Owcze, Morze Czarne. Podczas jednej ze swoich podróży miał okazję gościć na pokładzie męża królowej brytyjskiej Elżbiety II – księcia Filipa. Jacht jest prawdziwą skarbnicą niesamowitych historii, świadectwem podróży, której dokonywał całe swoje życie i jednostką, która wyryła się w pamięci tysięcy żeglarzy. Jednak największą część życia pracował na rzecz szkolenia żeglarzy, zdobywania przez nich stażu pełnomorskiego, pokazując prawdziwie morską przygodę i styl zbliżony do czasów lat 70 ubiegłego wieku. Przez cały okres życia jednostka pływa regularnie od maja do października odwiedzając porty przede wszystkim Morza Bałtyckiego i Północnego.
Jacht, jako jednostka zbudowana z drewna wymaga ciągłych zabiegów konserwacyjnych i modernizacyjnych, umożliwiających jego stałą eksploatację. Poza koniecznością dostosowania do zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych związanych z postępem technologicznym i wymogami bezpieczeństwa żeglugi systematycznej wymiany wymaga ożaglowanie jako podstawowy napęd jachtu. Należy zaznaczyć, że jacht jest użytkowany w formie tradycyjnej, bez nowoczesnych rozwiązań w zakresie otaklowania (np. rolerów sztaksli), co związane jest z koniecznością posiadania pełnego kompletu żagli, na który składa się minimum 12 żagli o różnej powierzchni i funkcji, zależnej od siły i kursu jachtu względem wiatru. W bieżącym sezonie zaczął się cykl wymiany poszczególnych elementów otaklowania żaglowego ze względu na zbliżający się okres końca eksploatacji poszczególnych jednostek ożaglowania, co jest dla armatora, którym jest Lubelski Okręgowy Związek Żeglarski, znacznym obciążeniem budżetu. Jednakże stanowi to doskonałą okazję do wykorzystania dużej powierzchni dla akcji marketingowych lub innych celów propagujących Firmę.
Proponujemy wykorzystanie jachtu Roztocze dla celów marketingowych i promocyjnych Firmy, szczególnie poprzez:
Umieszczenie logo na żaglach
1. Najczęściej użytkowanym na jachcie żaglem głównym jest grot o powierzchni 69m2. Grot postawiony jest na jachcie niemal stal podczas żeglugi (ok. 90% czasu żeglugi – z wyłączeniem pływania na silniku przy braku wiatru lub manewrów portowych) w każdych warunkach wiatrowych. Aktualnie użytkowany żagiel powinien być wykorzystywany co najmniej przez 5 sezonów i na okres eksploatacji możliwe jest umieszczenie logo lub innych treści reklamowych. Ze względu na wymogi formalne w górnej części żagla umieszczony jest numer rejestracyjny, którego nie można przeznaczyć na reklamę. Również z przyczyn użytkowych nie jest wskazane wykorzystanie pola reklamowego mniej niż 1,4m od dolnej krawędzi żagla ze względu na najczęściej refowaną część (przy redukcji powierzchni żagla ulega deformacji i zasłonięciu podczas żeglugi przy sile wiatru powyżej 5 stopni Beauforta)
2. Kolejnym żaglem użytkowanym najczęściej jest Genoa o powierzchni 78m2. Jest stawiany na przednim sztagu przy sile wiatru do 5 stopni Beauforta (szacowany okres wykorzystania ok. 60% czasu pływania pod żaglami). Genoa jest nowym żaglem jeszcze nie użytkowanym (został zamówiony w listopadzie ub. roku w trakcie wykonania). Spodziewany okres użytkowania wynosi 12 lat i umieszczenie materiału reklamowego możliwe jest na cały okres eksploatacji. Polem do wykorzystania jest cała powierzchnia żagla.
Udostępnienie jachtu na rejs jachtem Roztocze dla Państwa pracowników lub kontrahentów
W ramach współpracy promocyjnej, proponuję również udostępnienie jachtu dla Firmy na rejs, na uzgodnionej trasie bądź portach zaokrętowania i wyokrętowania w sezonie 2023. Oferta w zakresie trasy i terminu rejsu zawiera preferencyjne warunki uwzględnienia w kalendarium eksploatacji jachtu. Możliwe jest również udostępnienie jachtu wraz z minimalną załogą profesjonalną (zgodnie z kartą bezpieczeństwa jest to kapitan i sternik morski). Szczegóły możliwe są do uzgodnienia, ze swojej strony jesteśmy gotowi na inne formy udostępnienia jachtu, również podczas zlotów lub eventów w polskich portach podczas sezonu 2023.
W ramach współpracy oferujemy również zamieszczenie logo Firmy na stronach internetowych Związku oraz umieszczenie wpisów promocyjnych na portalu Facebook. LOZŻ otwarty jest również na inne propozycje współpracy, które możemy wzajemnie uzgodnić.
W załączeniu plany wymienionych żagli oraz wizualizacja innych możliwych propozycji umiejscowienia materiałów rekalmowych.